Geometria zawieszenia

Kontrolę geometrii pojazdu warto wykonać, kiedy zauważymy następujące zjawiska:

  • podczas jazdy na wprost po równej drodze kierownica nie znajduje się w prawidłowym położeniu,
  • podczas jazdy na wprost auto ściąga na jedną ze stron,
  • podczas jazdy w zakręcie słychać popiskiwanie opon,
  • auto nie jest stabilne na drodze – trzeba cały czas poprawiać tor jazdy,
  • opony zużywają się nierównomiernie,

opony

Geometria kół pojazdu polega na ustawieniu kątów pracy kół do parametrów wyznaczonych przez producenta pojazdu. Parametry te ulegają zmianie na skutek normalnej eksploatacji samochodu (zużycie opon i zawieszenia). Gdy użytkujemy auto na drogach kiepskiej jakości, proces ten następuje w tempie przyspieszonym. Po wymianie elementów zawieszenia takich jak:końcówki drążków kierowniczych, wachacze lub ich części, amortyzatory należy koniecznie ustawić zbieżność lub geometrię kół.

Bardzo ważnym czynnikiem przy tej operacji jest dokładny sprzęt i wykwalifikowany technik. Oraz precyzyjne sprawdzenie zawieszenia przed przystapieniem do regulacji ,co zapewnia test na szarpakach hydraulicznych
50c07aad7c1ffszarpaki

3d

Dysponujemy profesjonalnym sprzętem do pomiaru geometrii  kół 3D światowego lidera w tej dziedzinie firmy John Bean.

Wykonujemy Geometrię w samochodach osobowych oraz dostawczych.

Istnieje możliwość samego pomiaru bez regulacji np. dla świeżo zakupionego samochodu, czy też w przypadku podejrzenia nieprawidłowej geometrii ze względu na stan opon.

Pomiar taki obrazowo i wartościowo pokazuje zbieżność i kąty w samochodzie oraz ich odniesienie do wartości normatywnych.

Zaawansowana technologia sprawia, że takie ustawienie jest niezwykle szybkie czas pełnego pomiaru wynosi zaledwie 5 minut i precyzyjne niemal w 100% wyeliminowano możliwość wystąpienia błędu pomiarowego

Czas oczekiwania na badanie, a tym samym czas przebywania w warsztacie jest dzięki temu znacznie krótszy.

Każdy klient po zakończonym badaniu otrzymuje specjalny wydruk wszystkich danych pomiarowych przed i po ustawieniu geometrii kół wraz z danymi pojazdu i badanego zawieszenia.