Geometria zawieszenia
Kontrolę geometrii pojazdu warto wykonać, kiedy zauważymy następujące zjawiska:
- podczas jazdy na wprost po równej drodze kierownica nie znajduje się w prawidłowym położeniu,
- podczas jazdy na wprost auto ściąga na jedną ze stron,
- podczas jazdy w zakręcie słychać popiskiwanie opon,
- auto nie jest stabilne na drodze – trzeba cały czas poprawiać tor jazdy,
- opony zużywają się nierównomiernie,
Geometria kół pojazdu polega na ustawieniu kątów pracy kół do parametrów wyznaczonych przez producenta pojazdu. Parametry te ulegają zmianie na skutek normalnej eksploatacji samochodu (zużycie opon i zawieszenia). Gdy użytkujemy auto na drogach kiepskiej jakości, proces ten następuje w tempie przyspieszonym. Po wymianie elementów zawieszenia takich jak:końcówki drążków kierowniczych, wachacze lub ich części, amortyzatory należy koniecznie ustawić zbieżność lub geometrię kół.
Bardzo ważnym czynnikiem przy tej operacji jest dokładny sprzęt i wykwalifikowany technik. Oraz precyzyjne sprawdzenie zawieszenia przed przystapieniem do regulacji ,co zapewnia test na szarpakach hydraulicznych
Dysponujemy profesjonalnym sprzętem do pomiaru geometrii kół 3D światowego lidera w tej dziedzinie firmy John Bean.
Wykonujemy Geometrię w samochodach osobowych oraz dostawczych.
Istnieje możliwość samego pomiaru bez regulacji np. dla świeżo zakupionego samochodu, czy też w przypadku podejrzenia nieprawidłowej geometrii ze względu na stan opon.
Pomiar taki obrazowo i wartościowo pokazuje zbieżność i kąty w samochodzie oraz ich odniesienie do wartości normatywnych.
Zaawansowana technologia sprawia, że takie ustawienie jest niezwykle szybkie czas pełnego pomiaru wynosi zaledwie 5 minut i precyzyjne niemal w 100% wyeliminowano możliwość wystąpienia błędu pomiarowego
Czas oczekiwania na badanie, a tym samym czas przebywania w warsztacie jest dzięki temu znacznie krótszy.
Każdy klient po zakończonym badaniu otrzymuje specjalny wydruk wszystkich danych pomiarowych przed i po ustawieniu geometrii kół wraz z danymi pojazdu i badanego zawieszenia.